National Repository of Grey Literature 66 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Proposal of Development of Internationalisation Strategy to Mexican Market of the Company Heinrich Huhn
Andrlová, Zuzana ; Skulec, Rastislav (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Předložená diplomová práce „Návrh rozvoje internacionalizační strategie společnosti Heinrich Huhn na mexickém trhu” je založená na identifikaci kritických faktorů ovlyvňujících volbu konkrétní mezinárodní formy vstupu. Teoretická čásť je zaměřená na otázku globalizace a internacionalizace, její strategie a forem vstupu. Analytická čásť zahrnuje analýzu interního podnikatelského prostředí firmy Heirich Huhn, přehled odvětví, analýzu externího mexického prostředí, které sú následně shrnuty v analýze SWOT. Poslední čásť nabízí návrhy a doporučení založená na konsolidaci předložených analýz.
Strategy for the Expansion of Chosen Company
Fridrichová, Veronika ; Hornungová, Jana (referee) ; Milichovský, František (advisor)
Aim of the diploma thesis is to choose a suitable strategy for expansion of the selected company. The chosen company based in Brno develops web content management software. The strategy is made based on analyses of external environment – potential market for entry, analyses of internal environment of the company and its financial analysis. The last part of the thesis consists of suggestions and proposed solutions.
Video Games Localisation
Novotný, Tomáš ; Walek, Agata (referee) ; Šťastná, Dagmar (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá historií a problematikou lokalizace videoher. Práce se skládá ze dvou částí. První je teorie, která bude obsahovat počátek počítačových her až po přítomné videohry. Zároveň se bude zabývat lokalizací a problémy, které okolo ní jsou. Bude obsahovat termíny, které doprovází lokalizaci videoher jako jsou například transkreace, internacionalizace, uživatelské rozhraní, herní kód a spoustu dalších. Ukáže důležitost, proč by si měly společnosti dávat pozor na odlišnosti v kulturách a jaké mohou být následky. Druhá polovina se bude skládat z praktické části, kde se budou porovnávat různé hry a jejich způsob lokalizace.
Language Version of Web
Laga, Ondřej ; Stryka, Lukáš (referee) ; Marušinec, Jaromír (advisor)
This thesis concerns a dilemma of multi-lingual web applications. The document describes some general solutions while suggesting such applications, however first of all it is aimed for information system VUT and its enlargement for translation administration. The text contains structural description of this system and instruments used during its development, but especially it defines system requirements of programming engineers and translators, describes and evaluates new language versions solution and there are possibilities of contingent extensions considered at the conclusion of my thesis.
Ehanced UNICODE Support for GNU Command Line Utilities
Oprala, Ondrej ; Smrčka, Aleš (referee) ; Peringer, Petr (advisor)
This thesis solves the problem of missing support for proper handling of Unicode input in the utilities of the coreutils project. Support was implemented for utilities cut, expand, fmt, fold, paste and unexpand. The implementation was done using the libunistring and gnulib libraries. Programs were properly tested and performance tests proved that performance is comparable or superior to the original implementation.
Proposal of Development of Internationalisation Strategy of Company
Nguyen, Anh Khoa ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diplomová práce je zaměřená na návrh nejvhodnější podnikové strategie pro vstup Jolly na Český trh chytrých zařízení. Rozbor teorie internacionalizace a internacionalizačních podnikových strategií je důležitým podkladem pro analýzu procesu vstupu Jolly. Na konci se zaměření přesune na návrh přijatelné strategie pro vstup a činnost na trhu.
Company´s Business development strategy in terms of European Market
Heřmanová, Martina ; Pechánek, Adam (referee) ; Koleňák, Jiří (advisor)
There is a rising number of companies, which have to face the appeals of International Markets. It is not possible to stop the economic development in many sectors of the market. When the company wants to keep it´s lasting existence and success it is not sufficient to concentrate on the National Market only. If the company wants to enter the International Market it is necessary to assure a processing of appropriate analyses. Entering the International Market brings both the business opportunities and the mature market threats as well. The submitted Master´s thesis describes the partial activities – planning, supervision, organization and human resources management.
Financing of Business Activities
Pospíšil, Filip ; Ing. Martin Širůček, Ph.D: (referee) ; Ptáček, Roman (advisor)
This diploma thesis on the topic "Financing of business activities" processes the entry into the foreign e-commerce market using the chosen strategy and modern marketing plan. In the first part, attention is paid to the issues of e-commerce, business on the Internet, penetrations into new markets and Internet marketing tools from the perspective of theory. The second part deals with the description of TWIN PRODUCTION s.r.o., analysis and comparison of two selected markets. It also includes the design of a strategy for entering the selected market and an outlined marketing strategy. Last but not least, all activities related to internationalization are financially quantified and some measures are proposed.
Creation of Foreign Branch of the Company
Novák, Ladislav ; Sedlář, Roman (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor)
The topic of the thesis is the comprehensive proposal for establishing foreign branch of the company in the Baltics with a distribution network across the countries of the region. The theoretical part is focused on basic information regarding the legal requirements in the countries concerned. Practical part deals with the specific formation of a subsidiary and commissioning.
Aspen Aerogels: Internationalization of Nanotechnology-based Insulation Materials
Vastušková, Valéria ; Koláček, Michal (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor)
Táto diplomová práca je zameraná na analýzu a následné vyhodnotenie trhu v Juhovýchodnej Európe z hžadiska potenciálu a možnosti budúceho investovania a pôsobenia firmy Aspen Aerogels v tomto regióne. Firma Aspen Aerogels má vedúce postavenie vo vývoji a výrobe materiálov pracujúcich na báze nanotechnológie známe ako aerogely s unikátnymi vlastnosťami. Prvá časť diplomovej práce je zameraná na popis teoretickej problematiky, ktorá rieši otázky marketingu, analýzy trhu a internacionalizácie. V druhej časti je kladený dôraz na praktickú analýzu firmy a prostredia. Posledná časť je zameraná na celkové vyhodnotenie potenciálu Balkánskeho trhu a autorove odporúčania, či je Balkánsky trh vhodný na vstup pre firmu Aspen Aerogels a aká marketingová stratégia je vhodná.

National Repository of Grey Literature : 66 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.